Meestgestelde vragen

Hieronder vind je de meestgestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op via de contactpagina, wij helpen je graag verder.

Ons advies

Kies bij twijfel liever een maat groter dan je normaal nodig zou hebben. Onze inlegzolen zijn eenvoudig op maat te knippen, zodat je ze altijd nog kunt bijwerken en ze perfect in je schoenen passen.

Volg deze stappen om je nieuwe zolen perfect op maat te knippen:

  1. Haal de originele binnenzool uit je schoen.
  2. Leg deze bovenop de nieuwe zool en lijn de hielen zorgvuldig uit.
  3. Teken met een pen de voorkant af waar de zool te lang is.
  4. Knip altijd iets ruimer dan de lijn, zodat je later nog precies kunt bijsnijden voor de perfecte pasvorm.

Ja, dat is precies de bedoeling. De zolen zijn zo ontworpen dat je ze eenvoudig aan de voorkant kunt bijknippen voor een perfecte pasvorm in je schoenen. Dit heeft geen invloed op de garantie.

Iedereen ervaart dit anders. Het is heel normaal dat je even moet wennen aan nieuwe zolen, vooral omdat ze vaak een andere vorm hebben dan de standaardzolen in je schoenen.

Geef het een paar dagen de tijd; je voeten passen zich meestal vanzelf aan. Als het ongemak aanhoudt, kan het helpen om de zooltjes eerst kort te dragen en dit langzaam op te bouwen.

Algemene vragen

Voor bestellingen met een totale waarde van €20 of meer bieden wij gratis verzending.

Voor bestellingen onder €20 bedragen de verzendkosten €4,95.

Wij zorgen ervoor dat alle producten zorgvuldig worden verpakt en tijdig bij je thuis worden bezorgd.

Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst je bestelling retourneren. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Alle stappen lees je op onze pagina Retour & Terugbetaling.

Stuur een e-mail naar info@zoolspecialist.nl of gebruik het contactformulier.

Vermeld altijd:

  • Bestelnummer
  • Naam en adres
  • Welke artikelen je wilt retourneren
  • De reden van retour
  • Bij schade: duidelijke foto’s

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk, meestal binnen 7 dagen, en uiterlijk binnen 14 dagen na je herroepingsmelding.

We mogen wachten tot we het product hebben ontvangen of jij een verzendbewijs hebt gedeeld.

Terugbetaling gebeurt altijd via dezelfde betaalmethode.

Kan ik ruilen voor een andere maat of kleur?

Bij een verkeerde levering of defect ruilen we natuurlijk direct.

Wil je een andere maat of kleur?

  • Retourneer het artikel
  • Plaats daarna een nieuwe bestelling

Wat is de levertijd?

  • Verwerking: 1–2 werkdagen (maandag t/m vrijdag)
  • Bezorging: 4–7 werkdagen (maandag t/m zaterdag)

Tijdens feestdagen en drukke periodes kan het iets langer duren.

Krijg ik een Track & Trace-code?

Ja, binnen 24 uur na verzending ontvang je een Track & Trace-code per e-mail.

Mijn pakket is vertraagd, wat moet ik doen?

  • Controleer je Track & Trace-code
  • Wacht twee extra dagen i.v.m. mogelijke vertraging
  • Nog niets ontvangen? Mail ons met je bestelnummer zodat we het direct kunnen onderzoeken.

Wat moet ik doen bij een defect of verkeerd geleverd product?

  • Maak duidelijke foto’s
  • Mail ons met je bestelnummer

We zorgen voor een snelle oplossing: vervanging of terugbetaling.

Heb ik garantie op mijn bestelling?

Ja, je hebt altijd wettelijke garantie. Bij gebreken heb je recht op kosteloos herstel, vervanging of terugbetaling.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem contact op